Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
Ka-26 makett |
|
2006.07.26. 14:11 |
Hát igen, a Ka-26 makett. Kezdő makettezőknek nem ajánlom, mert igen macerás az elkészítése, sok időt, türelmet igényel, én három éves makettezés után vettem meg az első ilyen makettemet és sajnos még ekkor sem voltam elég jó hozzá, elrontottam. Most 4-5 éves makettezés után kezdtem bele újra ebbe a típusba és már a 4. teljesen kész gépet tudhatom magaménak.
Elsőre mikor a dobozt kinyitjuk azt láthatjuk meg, hogy az alap készleten, a gépalkatrészeken rengetek csiszolnivaló van, sok műanyagforgácsot kell levágnunk, még a gép összerakásának elkezdése előtt. Ha ezzel megvagyunk az utasítás szerint a pilótafülke összerakásával kell folytatnunk, ezen a részen azt hangsúlyoznám, hogy a botkormányt különös óvatossággal kell kivágni a tartóból mert a leggyengébb érintésre is eltörik ( én eddig az összes kamovomnál megjártam). A kabin összeragasztása után az alján általában kicsiny hézag szokott maradni, ezt bő ragasztóval el lehet tüntetni, vagy majd a festésnél lehet korrigálni.
A pilótafülke után a következő nehezebb rész már csak a rotoragy, ami különös figyelmet igényel. Itt rengetek a vékony, kicsi alkatrész, amik a tartóból való kivágás közben szoktak eltörni, akármennyire is óvatosak vagyunk. Ezután következeik ezeknek a kicsi alkatrészeknek a beragasztása, amely talán a legnehezebb művelet az összeállításban. Az utasítás szerint a rotrok felszerelése és az egész rotor felragasztása az utolsó lépés, ezután következhet a festés. A magyar lajstrom ami hozzá jár (HA-YMO) nem létezik de aki nekifog egy ilyen makettnek az szerintem össze tud vágni létező lajstromot a meglevő betűk közül. Ha magyar festések közül szeretnénk választani arra kiváló a www.kamov.hu, Tímár Zoltán honlapja .
Cseri Gergely
|
A német légierő F-104 gépein használt festésváltozatok és a Revell F-104G makettje |
|
2006.07.25. 19:56 |
gyes makettezők kezdetben hatalmas terveket dédelgetnek, meg akarják építeni a világ összes repülőgépét, aztán már csak minden gépből egyet, még később csak minden vadászgépet, aztán csak az együléses sugárhajtásúakat, végül a makett dobozoknak raktárt bérelnek és múzeumot építenek az elkészült gépeiknek. Szóval nehéz és költséges hobbi ez a makett építés. Most egy olyan lehetőségre szeretném felhívni a figyelmet, ami a teljeséget ígéri, raktárak, tucatnyi vitrin nélkül, egy éven belül és viszonylag alacsony költséggel vihetjük véghez. Ne makettezünk egy életen át. Legyen ez egy epizód az életünkben aztán lépjünk tovább. Ehhez viszont pontos terv kell! Nos megadom a receptet.
|
Messerschmitt Me 262 |
|
2006.07.25. 19:54 |
A Dragon dobozból egy Trimaster gyártmányú makett alkatrészei kerültek elő. Kapunk hozzá három gumiabroncsot és két maratott lapot is. A kidolgozás nagyon jó, komplett a gépágyútér, nyitható a kabintető és gyönyörűek a futóműaknák. Szép fényes felületek és hajszálvékony vésett panelvonalak csábítják a vevőt.
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|