Junkers Ju 88 (Németország)
2006.07.25. 20:53
Alkalmazási terület: bombázó-, vadász-, csata- és felderítőgép
Gyártó: Junkers Flugzeug und Motorenwerke A.G.
Műszaki adatok (Ju 88 A-4):
Hajtómű: két 1420 LE-s Junkers Jumo 211 F/J, függő 12 hengeres V-motor, kör alakú hűtőburkolattal
Fesztávolság: 20, 08 m
Hossz: 14, 36 m
Magasság: 4, 85 m
Szerkezeti tömeg: 8600 kg
Felszállótömeg (harckészen): max. 13590 kg
Személyzet: 4 fő
Legnagyobb sebesség: 460 km/h (5340 méteren)
Szolgálati magasság: 8500 m
Fegyverzet: 20 mm-es MGFF gépágyú, 13 mm-es MG 131 és 7, 9 mm-es MG 81 géppuskák különféle variációkban, továbbá max. 1800 kg bombateher
Hatótávolság: 1700 km póttankkal
A Junkers Ju 88-at egy gyors, középnehéz bombázóra kiírt hivatalos pályázatra tervezték 1935-ben, s a II. világháború legsokoldalúbb, legnagyobb számban gyártott német bombázója volt. Prototípusa, a Ju 88 V1 már 1936-ban a levegőben volt. Az első bombázóváltozat gyártása 1938-ban kezdődött (A-típus). Üzemanyag-felhasználása kedvező volt, nagy bombaterhet (max. 1800 kg) volt képes szállítani, ill. célba juttatni.
A Ju 88 A-5 bevetési tapasztalatok alapján változtatták a repülőgép méreteit, terheit: a fesztávolságot 1, 70 m-rel megnövelték, jelentősen gyarapították a fegyverzetet, teherszállító képességét közel megduplázták. Ennek ellenére sebessége nem sokkal csökkent, felvette a versenyt a vadászgépekkel is, ráadásul nagyszerű volt a manőverező képessége. A kiváló konstrukció lehetővé tette széleskörű alkalmazását. Eredetileg bombázói feladatokra készült, de használták zuhanóbombázó, aknatelepítő, torpedóvető, fotófelderítő, nappali és éjszakai vadász, csatagép és kiképző változatait is. A különféle típusokból (A, B, C, D, H, P, S) összesen több mint 15 000 példány készült.
|